jueves, 26 de marzo de 2015

Descripció del projecte



Durant el canvi d’etapa de l’educació primària a la secundària, es detecten alumnes amb un baix nivell d’assoliment de les competències bàsiques, sobretot en l’àmbit lingüístic i matemàtic, o bé, es detecten alumnes que presenten dificultats generalitzades d’aprenentatge i aquestes poden dificultar l’assoliment dels objectius de l’ESO.



Per aquest motiu, l’orientadora educativa de l’institut on estic duent a terme les meves pràctiques, durant el mes de setembre, planteja una mesura temporal i específica d’atenció a aquests alumnes per tal de promoure la millora i el reforç de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic i matemàtic, tot intensificant la dedicació horària lectiva dels alumnes, dedicant una assignatura optativa, 3 hores a la setmana, al reforç de les competències bàsiques.



L’orientadora educativa conjuntament amb l’estudiant de psicopedagogia detecten la necessitat de definir la programació d’aquesta assignatura optativa definint les característiques dels alumnes que hi poden participar, aplicant noves metodologies que afavoreixin l’aprenentatge més personalitzat i adequat a les necessitats educatives de l’alumnat, desenvolupar aprenentatges basats en projectes i l’avaluació de tot el conjunt.



Així doncs, la intervenció principal es realitzarà amb un grup reduït de 10 alumnes que participen en l’assignatura optativa de reforç de competències bàsiques, els quals presenten desmotivació vers els estudis i no tenen assolits els hàbits d’estudi necessaris per aconseguir els aprenentatges de l’ESO. Des del mes de setembre aquest grup d’alumnes reben suport i treballen les competències bàsiques, però es precisa concretar en dos aspectes:


·        A partir del Document d’Orientació sobre l’Atenció a la Diversitat a l’ESO (setembre 2013), segons el Decret 51/2012, de 26 de juny, de regulació de l’ESO, assessorarem, participarem i definirem l’assignatura de reforç de competències bàsiques tenint en compte la definició del Programa Intensiu de Millora (PIM) on es concreta que els centres poden destinar les hores establertes per a la part optativa del currículum a l’ampliació i dedicació horària d’una o diverses matèries. 


·        Dissenyar i aplicar noves actuacions metodològiques innovadores basades en l’aprenentatge per projectes, prioritzant l’assoliment de competències bàsiques dels àmbits lingüístics i matemàtics, així com continguts de l’aula relacionats amb la vida quotidiana i considerant a l’alumnat com a centre del seu propi aprenentatge, potenciant l’autonomia i la iniciativa personals, l’aprenentatge significatiu, el sentit crític i els valors del treball cooperatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario