La intervenció es durà a terme a l’institut públic
de secundària Joaquim Rubió i Ors de Sant Boi de Llobregat. És un centre
educatiu que acull alumnes entre els 12 i els 18 anys amb l’objectiu d’oferir
una educació de qualitat que afavoreixi el desenvolupament integral dels
alumnes.
El projecte es centrarà en una assignatura optativa
de reforç de les competències bàsiques, 3 hores setmanals. Aquesta assignatura
es dur a terme amb un grup reduït de 10 alumnes de 1r ESO que tenen un baix
nivell d’assoliment de les competències bàsiques, mostren dificultats per
assolir nous aprenentatges i no tenen adquirits uns bons hàbits d’estudi.
El grup de subjectes on es durà a terme la
intervenció està format per 10 alumnes, 4 noies i 6 nois, entre els 12 i els 13
anys. L’EAP ha fet un informe de NEE o SCD a tres d’aquests alumnes. La resta
d’alumnes presenten dificultats per assolir els aprenentatges, però compten amb
el recolzament familiar.
En general, els alumnes presenten mancances a
nivell lingüístic en referència a l’ortografia, expressió oral, la gramàtica i
el lèxic i matemàtic, en referència a la resolució de problemes principalment.
A més, són alumnes que tenen dificultats per seguir un ordre i una organització
personal, entregar els treballs endreçats i polits, mantenir un bon nivell de
concentració davant de les tasques a fer i adquirir unes normes bàsiques
d’hàbits de treball.
Tot i així, haurem de conèixer les potencialitats
individuals de cadascun d’ells i el nivell educatiu on es troben per tal de que
la metodologia de treball innovadora i l’adquisició d’aprenentatge basats en
projectes siguin el més adequat possible a la realitat dels individus i amb la
diversitat que ens trobem.
No hay comentarios:
Publicar un comentario