El projecte d'aprenentatge permet crear un nou instrument avalautiu, la rúbrica, per tal de recollir informació necessària i d'una manera més objectiva, del procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes, com ara: el treball realitzat, les habilitats i capacitats individuals, el funcionament de tot el procés, les habilitats a l'hora de treballar de manera cooperativa, fer-se conscients de les seves destresses i les seves habilitats...
Així doncs, decideixo construir una rúbrica pels docents i una altra pels alumnes. Per aquests últims, plantejo una autoavaluació sobre el treball dut a terme. Aquesta manera d'avaluar té la finalitat de fer una autocrítica del funcionament durant el procés, de les habilitats a l'hora de treballar, adonar-se de les seves pròpies capacitats, de fer-se conscients del seu propi procés d'aprenentatge, entre altres aspectes.
A continuació, afegeixo la rúbrica passada als alumnes.
A continuació, afegeixo la rúbrica passada als alumnes.
|
|
3
|
2
|
1
|
Puntuació
|
|
Activitats
|
He fet
totes les activitats i les entenia.
|
He fet
les activitats, però no les entenia.
|
M’ha
costat fer les activitats.
|
|
|
Continguts
|
Els
continguts de les activitats m’han semblat molt interessants i útils.
|
Els
continguts de les activitats m’han semblat interessants.
|
Els
continguts de les activitats no m’han semblat molt engrescadors.
|
|
|
Participació
|
He
treballat i col·laborat activament en l’elaboració de les activitats.
|
He treballat
i col·laborat activament només en aquelles activitats que m’agradaven.
|
He tingut
una actitud passiva en l’elaboració de les activitats i he treballat poc.
|
|
|
Recerca
de la informació
|
He estat
capaç de trobar i seleccionar la informació necessària amb facilitat, tot i
que en alguna ocasió he demanat ajuda.
|
He necessitat
ajuda del docent per poder fer una correcta selecció de la informació.
|
M’ha
sigut difícil seleccionar la informació i contínuament demanava ajuda.
|
|
|
Noves
tecnologies
|
Tinc
un nivell alt de les TIC i m’ha facilitat l’elaboració de les activitats.
|
Tinc
un nivell intermedi de les TIC i he trobat alguna dificultat per elaborar les
activitats.
|
Tinc
un nivell baix de les TIC i m’ha dificultat l’elaboració de les activitats.
|
|
|
Exposició
oral
|
He
preparat l’exposició oral i els meus companys/es ho han entès prou bé.
|
He
preparat l’exposició, però els meus companys/es no l’han entès.
|
He
preparat poc l’exposició i els meus companys/es no l’han entès.
|
|
|
Orientació
|
Penso
que he après a orientar-me amb l’ajuda d’un mapa i arribar a un destí
concret.
|
He
tingut dificultats per orientar-me i he demanat ajuda als companys/es i
docents.
|
He
vist que tenia dificultats i no he mostrat interès per aprendre.
|
|
|
Textos
reals
|
Entenia
els textos escrits i he pogut extreure la informació important.
|
M’ha
costat entendre els textos escrits i he hagut de demanar ajuda.
|
No entenia
els textos escrits i no he demanat ajuda.
|
|
|
Aprenentatges
|
He
après nous continguts.
|
He
après algun contingut nou.
|
No he
après cap contingut nou.
|
|
|
Capacitats
i habilitats
|
He descobert
noves capacitats i habilitats en mi mateix.
|
Identifico
noves capacitats o habilitats en els altres, però no en mi mateix.
|
No
identifico les capacitats o habilitats en els altres ni en mi mateix.
|
|
|
PUNTUACIÓ
TOTAL
|
|
|||
En general l'avaluació dels alumnes va ser molt positiva i ells mateixos van poder compartir amb la resta dels seus companys allò que havien après i aquelles noves capacitats positives que havien identificat en ells mateixos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario