miércoles, 27 de mayo de 2015

Avaluació Projecte d'Aprenentatge

El projecte d'aprenentatge permet crear un nou instrument avalautiu, la rúbrica, per tal de recollir informació necessària i d'una manera més objectiva, del procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes, com ara: el treball realitzat, les habilitats i capacitats individuals, el funcionament de tot el procés, les habilitats a l'hora de treballar de manera cooperativa, fer-se conscients de les seves destresses i les seves habilitats...

Així doncs, decideixo construir una rúbrica pels docents i una altra pels alumnes. Per aquests últims, plantejo una autoavaluació sobre el treball dut a terme. Aquesta manera d'avaluar té la finalitat de fer una autocrítica del funcionament durant el procés, de les habilitats a l'hora de treballar, adonar-se de les seves pròpies capacitats, de fer-se conscients del seu propi procés d'aprenentatge, entre altres aspectes.

A continuació, afegeixo la rúbrica passada als alumnes.



3

2
1

Puntuació
Activitats
He fet totes les activitats i les entenia.
He fet les activitats, però no les entenia.
M’ha costat fer les activitats.

Continguts
Els continguts de les activitats m’han semblat molt interessants i útils.
Els continguts de les activitats m’han semblat interessants.
Els continguts de les activitats no m’han semblat molt engrescadors.

Participació
He treballat i col·laborat activament en l’elaboració de les activitats.
He treballat i col·laborat activament només en aquelles activitats que m’agradaven.
He tingut una actitud passiva en l’elaboració de les activitats i he treballat poc.

Recerca de la informació
He estat capaç de trobar i seleccionar la informació necessària amb facilitat, tot i que en alguna ocasió he demanat ajuda.
He necessitat ajuda del docent per poder fer una correcta selecció de la informació.
M’ha sigut difícil seleccionar la informació i contínuament demanava ajuda.

Noves tecnologies
Tinc un nivell alt de les TIC i m’ha facilitat l’elaboració de les activitats.
Tinc un nivell intermedi de les TIC i he trobat alguna dificultat per elaborar les activitats.
Tinc un nivell baix de les TIC i m’ha dificultat l’elaboració de les activitats.

Exposició oral
He preparat l’exposició oral i els meus companys/es ho han entès prou bé.
He preparat l’exposició, però els meus companys/es no l’han entès.
He preparat poc l’exposició i els meus companys/es no l’han entès.

Orientació
Penso que he après a orientar-me amb l’ajuda d’un mapa i arribar a un destí concret.
He tingut dificultats per orientar-me i he demanat ajuda als companys/es i docents.
He vist que tenia dificultats i no he mostrat interès per aprendre.

Textos reals
Entenia els textos escrits i he pogut extreure la informació important.
M’ha costat entendre els textos escrits i he hagut de demanar ajuda.
No entenia els textos escrits i no he demanat ajuda.

Aprenentatges
He après nous continguts.
He après algun contingut nou.
No he après cap contingut nou.

Capacitats i habilitats
He descobert noves capacitats i habilitats en mi mateix.
Identifico noves capacitats o habilitats en els altres, però no en mi mateix.
No identifico les capacitats o habilitats en els altres ni en mi mateix.

PUNTUACIÓ TOTAL



En general l'avaluació dels alumnes va ser molt positiva i ells mateixos van poder compartir amb la resta dels seus companys allò que havien après i aquelles noves capacitats positives que havien identificat en ells mateixos. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario