miércoles, 27 de mayo de 2015

Projecte d'Aprenentatge

Em vaig decantar per aquesta opció metodològica perquè pretén fomentar el desenvolupament d’ensenyament-aprenentatge des d’una vessant diferent, centrat en les seves pròpies motivacions.

El títol i guió del projecte aprenentatge el presenta l’estudiant en pràctiques, ja que els alumnes no tenen gaire autonomia ni iniciativa en l’elaboració de projectes d’aprenentatge. Conjuntament amb l’orientadora educativa, ens plantegem aquesta metodologia de treball pensant en les característiques i necessitats del grup d’alumnes i per aquest motiu, facilitem la planificació de la recerca de la informació.

Tot i que les activitats estiguin concretades els alumnes han de cercar informació en llibres, guies, revistes, internet... realitzant una selecció concreta i sistematitzant allò que se’ls hi demana.

L’objectiu principal d’aquesta metodologia de treball és que l’alumnat aprengui a buscar, aprengui a qüestionar-se, analitzar i utilitzar la informació per tal de donar resposta aquells interrogants que els hi plantegem en cada una de les activitats i que estan relacionades amb interessos i aspectes concrets de la vida quotidiana.


Davant d’aquesta metodologia de treball l’orientador educatiu té el rol d’orientar i de fer de guia en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario