Em vaig decantar per aquesta opció
metodològica perquè pretén fomentar el desenvolupament d’ensenyament-aprenentatge
des d’una vessant diferent, centrat en les seves pròpies motivacions.
El títol i guió del projecte aprenentatge
el presenta l’estudiant en pràctiques, ja que els alumnes no tenen gaire
autonomia ni iniciativa en l’elaboració de projectes d’aprenentatge.
Conjuntament amb l’orientadora educativa, ens plantegem aquesta metodologia de
treball pensant en les característiques i necessitats del grup d’alumnes i per
aquest motiu, facilitem la planificació de la recerca de la informació.
Tot i que les activitats estiguin
concretades els alumnes han de cercar informació en llibres, guies, revistes,
internet... realitzant una selecció concreta i sistematitzant allò que se’ls hi
demana.
L’objectiu principal d’aquesta metodologia
de treball és que l’alumnat aprengui a buscar, aprengui a qüestionar-se, analitzar
i utilitzar la informació per tal de donar resposta aquells interrogants que
els hi plantegem en cada una de les activitats i que estan relacionades amb
interessos i aspectes concrets de la vida quotidiana.
Davant d’aquesta metodologia de treball l’orientador
educatiu té el rol d’orientar i de fer de guia en aquest procés d’ensenyament-aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario