Les pràctiques que estic duent a terme al institut Rubió i Ors, em dóna l’oportunitat
de conèixer les funcions de l’orientadora educativa i les tasques que la
psicopedagoga de l’EAP dur a terme en el institut.
Les funcions de la psicopedagoga de l’EAP al institut són les següents:
- Avalua les necessitats educatives d'aquells alumnes que proposen els professors i que són priotitzats per l'orientadora educativa, la coordinadora pedagògica, l'equip docent i/o la CAD. Els passos que segueixen quan hi ha demandes d'exploració són els següents:
- Detecció del problema: a la CAD o als equips docents es valoren les problemmàtiques de l'alumnat, es fa una valoració sobre si la demanda ha estat realitzada per un professor o és una demanda generalitzada. Si la demanda és generalitzada per la comunitat educativa es realitza una valoració, però si la demanda és per part d'un professor es parla directament amb aquest per tal d'orientar-lo i asssessorar-lo oferint-li eines o estratègies de millora.
- La psicopedagoga de l'EAP realitza unaa reunió amb els docents que realitzen la demanda per tal de recollir informació necessària sobre el cas. A més, rep la informació sobre quines han estat les actuacions que s'han anat duent a terme i si aquestes han funcionat o no.
- La psicopedagoga de l'EAP entra a l'aula a conèixer al alumne, li fa una entrevista individual...per tal de continuar recopilant informació.
- Abans de que la psicopedagoga de l'EAP realitzi qualsevol valoració psicopedagògica, aquesta ha de tenir l'aprovació de la família. Aquesta no pot fer una exploració i realitzar un dictamen de NEE o SCD si la família no dóna el seu consentiment.
- Després de l'exploració es cita a la família i es coordina amb el tutor per tal d'explicar les recomanacions necessaries sobre les actuacions que caldria seguir fent amb l'alume.
- Finalment, va fent un seguiment i una valoració de les actuacions plantejades i intenta orientar i assessorar als docents i familiars per tal de millorar el desenvolupament de l'alumnat.
- Assessorar i orientar a l'equip docent i l'orientadora educativa davant de situacions de casos amb NEE o SCD, gestió de l'aula...
- Recollir i traspassar informació a l'orientadora educativa i als tutors sobre les coordinacions realitzades amb diferents agents externs (CREDA, CSMIJ...)
- Participació a les reunions de Comissió Social i la CAD.
- Seguiment i assessorament del PAT segons les possibles necessitats canviants del centre i de l'alumnat.
-
No hay comentarios:
Publicar un comentario