L'orientadora educativa conjuntament amb la psicopedagoga de l'EAP i la col·laboració de l'estudiant en pràctiques van crear un document de gestió d'aula oferint estratègies, eines i tenir present uns criteris comuns de funcionament d'aula als grups flexibles per a l'equip docent. Aquest document quedaria enregistrat dins del document d'atenció a la diversitat del centre educatiu Rubió i Ors.
Pel que fa l'assignatura de competències bàsiques també adaptem aquells criteris que creiem necessàris per tal de treballar-ho amb els subjectes. A partir d'aquests criteris s'acaba definint el projecte d'aprenentatge dut a terme amb el grup d'alumnes, ja que anteriorment la programació i la metotodologia de treball la professora l'enfocava d'una altra manera per falta de temps en el dia a dia de poder muntar activitats i unitats didàctiques adequades als criteris establerts per treballar amb alumnat amb algunes dificicultats en l'assoliment d'aprenentatges.
Els criteris recollits per l'assignatura de competències bàsiques són els següents:
Ordre de l'aula:
- Respectar els llocs assignats pel docent.
- Establir unes normes bàsiques de convivència.
- Tractar el material del centre amb respecte.
Hàbits:
- Fomentar les rutines: ser puntuals i portar tot el material necessari.
- No començar la classe fins que tothom estigui atent i a punt.
Programació:
- Adequar els continguts a les capacitats de l'alumnat.
- Intentar connectar els continguts amb la realitat quotidiana de l'alumne.
- Seleccionar continguts que l'alumne pugui considerar útils o fer-ne explícita la seva importància.
- Proposar tasques diverses que treballin les diferents capacitats (cognitives, manipulatives, de relació interpersonal...)
Metodologia:
- Les explicacions i les activitats derivades han de ser breus i concises i l'alumnat ha de tenir molt clara la seva utilitat i l'objectiu de la tasca.
- La col·laboració entre els alumnes per fer les activitats fa que estiguin motivats i s'ajudin entre ells. A més, de fomentar la seva autonomia i valoració personal i interpersonal.
- La posada en comú de les activitats a la pissarra fa que l'alumnat s'impliqui més.
- La realització de petits projectes fa que aprenguin a treballar en grup i respectin les opinions dels altres.
Avaluació:
- Valorar el progrés en l'aprenentatge, l'actitud i l'esforç.
- Informar l'alumnat del seu nivell d'assoliment dels objectius durant el procés d'ensenyament-aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario