El projecte d’intervenció està vinculat al
document d’atenció a la diversitat que el centre educatiu té plantejat.
L’objectiu principal era dissenyar i aplicar noves actuacions metodològiques
basades en projectes d’aprenentatge pel grup reduït de competències bàsiques,
ja que d’aquesta manera els alumnes podrien assolir uns nous aprenentatges en
l’àmbit lingüístic i matemàtic, així com continguts de l’aula relacionats amb
la vida quotidiana i considerant a l’alumnat com a centre del seu propi
aprenentatge, potenciant l’autonomia i la iniciativa personal, l’aprenentatge
significatiu, el sentit crític i els valors del treball cooperatiu.
Un cop recollida tota la informació necessària
per a dissenyar i plantejar aquesta nova metodologia de treball, vaig fer els
següents passos:
- Prèviament
vaig fer unes sessions d’observació de l’alumnat i de la dinàmica que du a
terme la professora a l’aula.
- Vaig fer una
coordinació amb l’orientadora educativa per tal de recollir informació del
traspàs de primària i secundària, a més, de fer un seguiment de la primera
avaluació.
- També vaig
poder parlar amb els docents de llengua catalana, llengua castellana i
matemàtiques per tal de saber quins eren els continguts treballats i concretar
quins serien prioritaris de treballar amb aquest grup.
- Seguidament,
plantejo el projecte d’aprenentatge “Coneguem
Barcelona”.
- Finalment,
realitzo l’avaluació d’aquest.
Valoro molt positivament la disponibilitat,
col·laboració i la implicació per part de l’equip docent, ja que han mostrat
interès pel procés del projecte d’intervenció i també han aportat idees per tal
de que funcionés bé.
Considero que la rebuda i la valoració
realitzada pels subjectes ha estat bona, ja que pensen que han aprés nous
continguts, els ha semblat interessant i ha estat una manera diferent de
treballar.
La programació plantejada per a cada sessió s’ha
hagut de modificar per tal de facilitar les tasques a fer, ja que en una
primera sessió ens vam trobar amb algunes mancances per part dels subjectes a l’hora
de fer recerca d’informació per internet. D’aquesta manera, vam plantejar unes
activitats una mica més concretes i facilitant les pàgines on podien extreure
la informació. També hem hagut de reduir les activitats plantejades
inicialment, ja que el ritme de treball era més lent per part dels subjectes i
el que es tenia pensat fer en una sessió, potser durava dues sessions.
Penso que la durada del projecte d’intervenció
s’ha fet curt, per tal de que els subjectes poguessin assolir els continguts,
la metodologia de treball, la dinàmica... de cada una de les activitats, a més,
de poder veure una major evolució de l’assoliment de competències bàsiques. Si
aquesta metodologia de treball es pogués fomentar des de l’inici de curs els
resultats per aquest grup d’alumnes serien més positius i ells s’adonarien del
seu procés i de les capacitats i habilitats que van desenvolupant en ells
mateixos. Dono importància aquest aspecte ja que el grup d’alumnes han estat
els que han destacat algun aspecte personal que han adquirit durant aquest
procés.
Per una altra banda, el projecte d’intervenció
s’ha pogut dur a terme de manera més eficaç, gràcies a la col·laboració,
acompanyament i la implicació de l’orientadora educativa, ja que sense ella
hagués estat complicat poder concloure de manera més efectiva la programació
plantejada. Els alumnes feien molta demanda d’ajuda a l’hora de realitzar les
diferents activitats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario