viernes, 29 de mayo de 2015

Conclusió Projecte d'Intervenció



El projecte d’intervenció està vinculat al document d’atenció a la diversitat que el centre educatiu té plantejat. L’objectiu principal era dissenyar i aplicar noves actuacions metodològiques basades en projectes d’aprenentatge pel grup reduït de competències bàsiques, ja que d’aquesta manera els alumnes podrien assolir uns nous aprenentatges en l’àmbit lingüístic i matemàtic, així com continguts de l’aula relacionats amb la vida quotidiana i considerant a l’alumnat com a centre del seu propi aprenentatge, potenciant l’autonomia i la iniciativa personal, l’aprenentatge significatiu, el sentit crític i els valors del treball cooperatiu.

Un cop recollida tota la informació necessària per a dissenyar i plantejar aquesta nova metodologia de treball, vaig fer els següents passos:
- Prèviament vaig fer unes sessions d’observació de l’alumnat i de la dinàmica que du a terme la professora a l’aula.
Vaig fer una coordinació amb l’orientadora educativa per tal de recollir informació del traspàs de primària i secundària, a més, de fer un seguiment de la primera avaluació.
També vaig poder parlar amb els docents de llengua catalana, llengua castellana i matemàtiques per tal de saber quins eren els continguts treballats i concretar quins serien prioritaris de treballar amb aquest grup.
Seguidament, plantejo  el projecte d’aprenentatge “Coneguem Barcelona”.
Finalment, realitzo l’avaluació d’aquest.

Valoro molt positivament la disponibilitat, col·laboració i la implicació per part de l’equip docent, ja que han mostrat interès pel procés del projecte d’intervenció i també han aportat idees per tal de que funcionés bé.
Considero que la rebuda i la valoració realitzada pels subjectes ha estat bona, ja que pensen que han aprés nous continguts, els ha semblat interessant i ha estat una manera diferent de treballar.

La programació plantejada per a cada sessió s’ha hagut de modificar per tal de facilitar les tasques a fer, ja que en una primera sessió ens vam trobar amb algunes mancances per part dels subjectes a l’hora de fer recerca d’informació per internet. D’aquesta manera, vam plantejar unes activitats una mica més concretes i facilitant les pàgines on podien extreure la informació. També hem hagut de reduir les activitats plantejades inicialment, ja que el ritme de treball era més lent per part dels subjectes i el que es tenia pensat fer en una sessió, potser durava dues sessions.

Penso que la durada del projecte d’intervenció s’ha fet curt, per tal de que els subjectes poguessin assolir els continguts, la metodologia de treball, la dinàmica... de cada una de les activitats, a més, de poder veure una major evolució de l’assoliment de competències bàsiques. Si aquesta metodologia de treball es pogués fomentar des de l’inici de curs els resultats per aquest grup d’alumnes serien més positius i ells s’adonarien del seu procés i de les capacitats i habilitats que van desenvolupant en ells mateixos. Dono importància aquest aspecte ja que el grup d’alumnes han estat els que han destacat algun aspecte personal que han adquirit durant aquest procés.

Per una altra banda, el projecte d’intervenció s’ha pogut dur a terme de manera més eficaç, gràcies a la col·laboració, acompanyament i la implicació de l’orientadora educativa, ja que sense ella hagués estat complicat poder concloure de manera més efectiva la programació plantejada. Els alumnes feien molta demanda d’ajuda a l’hora de realitzar les diferents activitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario